Most, który blokował modernizację drogi powiatowej w ciągu na trasie Ustrzesz – Lisiowólka – Ostrówki ma ogromne szanse na to, żeby zamienić się w solidny, większy most betonowy. – Od początku powstania powiatu jego władze sukcesywnie likwidują mosty drewniane i zamieniają je na mosty betonowe. Pozostały nam już dosłownie ostatnie mosty, w tym przeprawa w Ostrówkach. Z uwagi na to, że w przyszłości bardzo byśmy chcieli wyremontować tę drogę powiatową, aplikować do premiera Mateusza Morawieckiego o środki z Funduszu Dróg Lokalnych, warunkiem koniecznym jest doprowadzenie mostu do właściwego stanu i użytkowania przez ciężkie samochody – wyjaśnia Szczepan Niebrzegowski, starosta radzyński.
Aplikujemy o 50 proc. poniesionych kosztów
Wstępny kosztorys zakładał remont za kwotę 1 mln zł. – Przyjęliśmy założenie, że most będzie zbliżony konstrukcyjnie do tego w Radzyniu. To założenie zostało szybko zweryfikowane przez Wody Polskie, które wystąpiły do nas o to, by w dokumentacji projektowej podnieść most o około 80 cm w stosunku do istniejącego nasypu drogi – wyjaśnia starosta. To sprawiło, że projektowany most zwiększył długość do blisko 20 metrów. Łącznie będzie miał dokładnie 19,40 m. Ta zmiana oczywiście pociągnęła za sobą zwiększenie kosztów i wydłużenie pasa drogi powiatowej. – Chodzi o zwiększenie o pół mln zł (czyli dla powiatu o 250 tys. zł). Z tym, że o połowę środków kosztorysowych, a więc o 750 tys. zł, ubiegamy się ze źródeł zewnętrznych – dodaje starosta Niebrzegowski.
7-kilometrowy skrót i gest mieszkańców
Droga, którą spina most jest równoległa do DK63. Warto jednak zauważyć, że skraca odległość do Radzynia. Dla mieszkańców odległych Ostrówek to nawet 7 km "oszczędności". Dlatego od wielu lat ludziom mieszkającym przy tej trasie bardzo zależało na remoncie rozklekotanego mostu. Do tego stopnia, że właściciele położonych obok niego działek bezpłatnie odstąpili je powiatowi. – Zachowali się bardzo godnie. Nie są to wielkie areały, ale jest to gest pokazujący, jak mieszkańcy tych terenów podchodzą do naszych inwestycji – podkreśla starosta Niebrzegowski.
Płacić będzie powiat i rząd RP
Projekt i finansowanie remontu mostu będzie prowadzone bez udziału gminy Wohyń, ponieważ w powiecie radzyńskim jest niepisana zasada, że gminy wspierają powiat w modernizacji dróg, natomiast w odniesieniu do remontu i modernizacji mostów – płatnikiem jest powiat, z ewentualnym wsparciem funduszy zewnętrznych.
Szczepan Niebrzegowski, starosta radzyński komentuje - Przyznajmy, na drodze powiatowej nie powinno już być mostów drewnianych. Jak zrobimy ten w Ostrówkach, to mogę obiecać, że w krótkim czasie, myślę że w obrębie tej kadencji, projekt budowy drogi Ustrzesz – Lisiowólka – Ostrówki pojawi się w Funduszu Dróg Lokalnych. Jeśli w tym roku zrobilibyśmy most, to jest ogromna szansa, że w przyszłym roku będziemy robić dokumentację projektową na tę drogę
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.