reklama
reklama

ICX Jazz tour Poland 2024 / Radzyń Podlaski - zaproszenie

Opublikowano:
Autor:

ICX Jazz tour Poland 2024 / Radzyń Podlaski - zaproszenie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Informacje radzyńskieW następnym tygodniu w radzyńskiej szkole muzycznej zagrają muzycy, jak poleca Tomasz Mańko - najwyższego formatu.
reklama

GREG TARDY (saksofon tenorowy, klarnet) jest profesorem nadzwyczajnym muzyki w dziedzinie saksofonu jazzowego na Uniwersytecie Tennessee. Karierę muzyczną rozpoczął od nauki gry na klarnecie klasycznym. Studiując u znanych klarnecistów Russella Dagona i Jacka Snavely'ego, Tardy planował zostać klarnecistą symfonicznym. Podczas studiów stopniowo przerzucił się na saksofon i rozpoczął naukę muzyki jazzowej. W 1992 roku Tardy zaczął grać z legendarnym perkusistą Elvinem Jonesem i nagrał swoją pierwszą płytę, Crazy Love. Występował i/lub nagrywał z wieloma wybitnymi artystami jazzowymi, takimi jak Andrew Hill, Tom Harrell, Dave Douglas, Wynton Marsalis, Jay McShann, Nicholas Payton, Roy Hargrove, Steve Coleman, Betty Carter, Don Byron, Bill Frisell, Rashied Ali, Ellis Marsalis, Brian Lynch, John Patitucci i wielu innych. Występował i/lub nagrywał z wieloma innymi wybitnymi saksofonistami, takimi jak Joe Lovano, Mark Turner, Chris Potter, Dewey Redman, Ravi Coltrane i inni. Wiele koncertował w kraju i za granicą, zarówno jako lider zespołu, jak i sideman. W ostatnich latach Tardy zatoczył koło, przenosząc swój klarnet z emerytury, używając go na nagraniach Toma Harrella, Ohada Talmora / Steve'a Swallow, Stefana Harrisa, Chrisa Pottera i Andrew Hilla. Nagrał również 13 własnych płyt CD (wiele w wytwórni jazzowej Steeplechase), w tym jedną w dużej wytwórni płytowej Impulse. Jego płyty były publikowane w większości znaczących publikacji, takich jak Downbeat Magazine, All About Jazz, Jazztimes itp. W 1998 roku został nominowany do nagrody New York Jazz Awards jako najlepszy debiutujący artysta. Występował w widocznym miejscu na kilku płytach CD, które zdobyły nagrodę Grammy, a także na kilku płytach zatytułowanych Downbeat „Record of the Year". Witryna Gregory'ego Tardy'ego: http://gregorytardy.com/Gregory_T ardy/Home.html Strona internetowa uniwersytetu: http://www.music.utk.edu/faculty/tardy.php

reklama

 

CYTATY O GREGORY TARDY „Naprawdę niesamowity lider-wykonawca, a będziesz rozkoszować się jego pomysłowością i finezją" Jazz & Blues Report „Duże brzmienie, głębokie wyczucie bluesa i mózgowe awangardowe kotlety". Magazyn Nowego Jorku „Tardy ma już swój własny głos i jest na dobrej drodze do napisania kolejnego rozdziału w historii jazzu". Wszystko o jazzie „Jedna z jasnych nadziei, Tardy brzmi jak poszukiwacz, rozgrzeszenie i zbawienie w każdym solo". New York Times

 

MARK BOLING (gitara) jest gitarzystą jazzowym, nauczycielem, kompozytorem i autorem. Boling, profesor nadzwyczajny muzyki na Uniwersytecie Tennessee, pełni funkcję koordynatora programu studiów jazzowych. Jako weteran sideman z pianistą Donaldem Brownem, Boling grał w zespołach z Tennessee i nagrywał z Brownem trzy płyty dla francuskiej wytwórni Space Time Records. Boling często występuje prowadząc własne trio, w skład którego wchodzą perkusista Keith Brown i basista Jon Hamar. Boling wydał trzy nagrania jako lider (Trio Life, 2012; TuneMe, 2004; Evidence, 2000). Ponadto występował z Knoxville Jazz Orchestra, Knoxville Symphony Orchestra i wieloma uznanymi muzykami jazzowymi, takimi jak Gregory Tardy, Zim Ngqawana, Donald Brown i Jerry Coker. Jest autorem Creative Comping Concepts for Jazz Guitar (Mel Bay), The Jazz Theory Zeszyt ćwiczeń (Advance Music), oprogramowanie Elements of the Jazz Language (CPP/Belwin) oraz oprogramowanie Curriculum for Aural Training. Boling był starszym artystą-rezydentem w Banff Centre International Jazz Workshop, gościnnie w Brubeck Institute oraz nauczycielem letniego programu gry na gitarze w Berklee College of Music. Uzyskał tytuł Bachelor of Music w Berklee College of Music w Bostonie (1981) oraz tytuł magistra teorii muzyki na University of Tennessee (1984). Był poszukiwany jako sideman przy projektach nagraniowych dla Donalda Browna, The Knoxville Jazz Orchestra, Zim Nggawana (Zimology in Concert USA [Sheer sound, 2008], zdobywca South African Music Award za najlepszy tradycyjny album jazzowy) i innych. Witryna Bolinga: http:// markboling.com/index Witryna uniwersytetu: http://www.music.utk.edu/faculty/boling.php

reklama

 

ABEL KOVAČEVIĆ (zestaw perkusyjny) urodził się w 1985 roku w Cakovec w Chorwacji. Pierwsze muzyczne kroki stawiał w domu z tatą i starszym bratem. W wieku ośmiu lat zaczął grać na perkusji i pobierać prywatne lekcje. W 1995 roku wraz z bratem i przyjaciółmi założył Intro Band, z którym koncertowali w całej Chorwacji. W 2002 roku dołączył do Cakovec Big Band, zespołu, w którym nadal gra. Jest absolwentem 2011 University of Music and Performing Arts Jazz Academy w Graz w Austrii (https://www.kug.ac.at/studiumweiterbildung/studium/ studienrichtungen/jazz.html), gdzie studiował u Howarda Curtisa. Podczas pobytu w Grazu miał również przywilej pracować i uczyć się od perkusistów o międzynarodowej renomie, takich jak Adam Nussbaum, John Riley, Jimmy Cobb, Jeff Ballard i Billy Hart. Gra w chorwackim zespole Ska October Light (http://www.octoberlight.net/) i ScifidelityOrchestra (http:// scifidelityorchestra.com), z którymi często jeździ na krótsze trasy po Europie. Od wielu lat jest aktywnym muzykiem studyjnym, jako nauczyciel na różnych warsztatach muzycznych, prywatnych lekcjach oraz w szkołach podstawowych i średnich, aw 2016 założył Ritam Percussion, szkołę perkusyjną/perkusyjną (http://ritampercussion.com/) . Grał na festiwalach w USA, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Szwecji, Węgrzech, Macedonii, Francji, Słowenii, Czechach, Słowacji, Białorusi, Ukrainie, Rumunii, Serbii, współpracował z wieloma muzykami krajowymi i zagranicznymi , w tym Luis Bonilla, Matija Dedic, Oliver Dragojević, Igor Geržina, Stjepko Gut, Maasej Kovačević, Boško Petrović, Elvis Stanić, Hubert Tubbs, Zagreb Philharmonic Orchestra i inni. Jest szczęśliwym mężem i ojcem dwójki pięknych dzieci.

reklama

 

JOHN BOWERS (gitara, wokal) jest założycielem Salmagundi. Naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 5 lat, śpiewu w wieku 12 lat i uzyskał tytuł magistra w WCBS, gdzie studiował u wielokrotnie nagradzanego hollywoodzkiego kompozytora i aranżera Teda Nicholsa. Karierę zawodową rozpoczął w Europie jako artysta nagrywający w firmie Phillips w latach 70-tych i przez lata grał w wielu zespołach, koncertując w ponad 40 krajach, grając w miejscach zbyt wielu, by je wymienić, ale w tym tak różnych miejscach, jak: Legendarny Caravan of Dreams w Ft Worth w Teksasie, Cairo Jazz Club w Kairze w Egipcie oraz w Abbey Road Studios w Londynie. Zainteresowanie Bowersa muzyką świata silnie wpływa na jego oryginalne kompozycje. Jego projekty nagraniowe obejmują 8 projektów jako lider/frontman i tuzin innych jako artysta gościnny lub producent. DIANA BOWERS (wokal) DIANA zaczęła śpiewać w wieku 6 lat i studiowała śpiew na uniwersytecie. Ukończyła studia muzyczne w Spring Arbor College oraz tytuł magistra pedagogiki. Była głównym bohaterem musicali w latach licealnych i uniwersyteckich. Diana była główną wokalistką w wielu projektach i zespołach ze swoim mężem Johnem od 1973 roku, w tym w The Forerunners, Mercy Street, a obecnie Salmagundi. Ona i jej mąż John mieszkają we francuskojęzycznej Europie od 12 lat i koncertowała w ponad 40 krajach na całym świecie.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama