Obchody rozpoczęły się Mszą Świętą w Kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Woli Osowińskiej, podczas której dziękowano za wieloletnią działalność szkoły, zaangażowanie nauczycieli i osiągnięcia uczniów. W homilii przypomniano postać Wincentego Witosa – patrona szkoły – oraz wartości, które głosił: uczciwość, pracowitość i miłość do Ojczyzny.
Po nabożeństwie uczestnicy przemaszerowali w uroczystym pochodzie do budynku szkoły. Towarzyszyła im Młodzieżowa Orkiestra Dęta Radzyń Podlaski–Czemierniki pod batutą Tomasza Nurzyńskiego, nadając wydarzeniu podniosły charakter.
Uczniowie szkoły zaprezentowali program artystyczny poświęcony postaci Wincentego Witosa. Inscenizacja przypomniała jego zasługi dla polskiego ruchu ludowego i państwowości. Występy taneczne i muzyczne przygotowane przez młodzież ukazały bogactwo polskiego folkloru oraz przywiązanie do tradycji. Finałem części artystycznej był występ z utworem „Rolnicze tango”, będącym muzycznym hołdem dla historii szkoły.
Uczniowie biorący udział w występach otrzymali symboliczne upominki. Obchody zakończyły się wspólnym poczęstunkiem i krojeniem jubileuszowego tortu.
Dyrektor Żurawska-Polkowska podkreśliła, że 65 lat działalności to czas zobowiązujący do dalszego rozwoju. Szkoła aktywnie uczestniczy w programach międzynarodowych, takich jak Erasmus+, oraz współpracuje z uczelniami i pracodawcami, umożliwiając uczniom zdobycie praktycznego doświadczenia zawodowego.
Uroczystość stała się nie tylko okazją do wspomnień, ale również do podkreślenia roli, jaką szkoła odgrywa w życiu lokalnej społeczności. Wola Osowińska po raz kolejny potwierdziła, że tradycja i nowoczesność mogą iść w parze, a wartości głoszone przez Wincentego Witosa pozostają wciąż aktualne.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.