Jakie są objawy zużycia koła dwumasowego?
Do najczęściej spotykanych objawów zużycia koła dwumasowego w naszym samochodzie można zaliczyć m. in. wstrząsy podczas uruchamiania oraz gaszenia jednostki napędowej, stukanie podczas pracy na wolnych obrotach, szarpanie podczas ruszania, stukanie oraz intensywne wibracje pojawiające się podczas jazdy na niskich obrotach, a także utrudniona zmiana biegów oraz niepokojące dźwięki dochodzące z okolic skrzyni biegów i silnika. Oczywiście nie każdy z tych objawów jest jednoznaczny z awarią czy zużyciem koła dwumasowego w naszym samochodzie, jednak po ich zaobserwowaniu warto zwrócić szczególną uwagę na stan naszego sprzęgła.
Kiedy powinniśmy wymienić koło dwumasowe na nowe?
Nasza reakcja powinna pojawić się zaraz po zauważeniu i zdiagnozowaniu usterki. Zignorowanie uszkodzenia koła dwumasowego może doprowadzić do znacznie poważniejszych w skutkach, a przy okazji bardzo kosztownych awarii. Jeśli więc objawy, o których wspominaliśmy w poprzednich akapitach artykułu znacznie się nasilają, lub pojawiają się kolejne i jesteśmy przekonani że, winowajcą jest dwumasa w naszym samochodzie to warto zacząć rozglądać się za warsztatem, który w możliwie jak najkrótszym terminie podejmie się dokonania naprawy.
Czy warto wymienić koło dwumasowe na sztywne koło zamachowe?
Na forach internetowych oraz grupach bardzo często spotykamy się z opiniami, że do starszych samochodów nie warto montować nowej dwumasy. Niektórzy zalecają, by zastąpić to rozwiązanie nieco bardziej klasycznym i znacznie tańszym, czyli sztywnym kołem zamachowym. Pozorne oszczędności mogą nas doprowadzić jednak do znacznie poważniejszych awarii. Oprócz tego, po zmianie z dwumasowego koła zamachowego na sztywne koło zamachowe https://www.sprzedajemyczesci.pl/pl/tecdoc/osobowe,kolo-zamachowe,246 znacznie obniży się komfort jazdy. Wibracje oraz drgania nie będą już wyłapywane przez tłumik drgań skrętnych, lecz będą roznosić się po całym nadwoziu naszego samochodu.
Decydując się na wymianę warto więc dokładnie przeanalizować, czy oszczędności wynikające z zakupu sztywnego koła zamachowego zamiast tłumika drgań skrętnych są opłacalne. Bardzo często kierowcy po takiej zmianie bardzo szybko decydują się na powrót do pierwotnego rozwiązania, co jeszcze zwiększa koszty naprawy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.