Kontrole będą prowadzone w formie tzw. kontroli biurowych – na podstawie dokumentów składanych przez mieszkańców. Po otrzymaniu wezwania z urzędu właściciele nieruchomości będą mieli 14 dni na zgłoszenie się do pokoju nr 1 w siedzibie Urzędu Gminy przy ul. Warszawskiej 32. Należy wówczas przedstawić:
-
umowę na opróżnianie szamba lub osadnika z przydomowej oczyszczalni ścieków,
dowody wykonania usług (faktury, rachunki, paragony) z okresu ostatnich 12 miesięcy.
Szczegółowe informacje zawarte są w Zarządzeniu nr 54/2025 Wójta Gminy Radzyń Podlaski z dnia 23 września 2025 roku, opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej. Dokument zawiera także plan działań na lata 2025–2026 oraz harmonogram kontroli w poszczególnych miejscowościach.
Urząd przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami każdy właściciel nieruchomości ma obowiązek udokumentować sposób pozbywania się ścieków. Brak wymaganych dokumentów może skutkować konsekwencjami administracyjnymi.
Do podstawowych obowiązków właścicieli należy:
-
wywóz szamba co najmniej raz w roku, aby nie dopuścić do przepełnienia zbiornika,
opróżnianie osadnika z przydomowej oczyszczalni nie rzadziej niż raz na dwa lata, zgodnie z instrukcją eksploatacji,
korzystanie wyłącznie z usług firm posiadających zezwolenie Wójta Gminy Radzyń Podlaski.
Władze gminy apelują do mieszkańców o przygotowanie wymaganych dokumentów i terminowe dopełnienie obowiązków.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.