Jak ustaliła nasza redakcja, fakt zasygnalizował policji dyrektor Lucjan Kotwica. Skierowano też do rodziców na dzienniku elektronicznym wiadomości, w których szkoła prosi ich o rozmowy z dziećmi oraz zachowanie ostrożności.
Kom. Piotr Mucha, rzecznik KPP w Radzyniu: Dyrektor szkoły skontaktował się z zajmującym się tym rewirem dzielnicowym i poinformował, iż uzyskał od uczniów starszych klas informację, że dochodzi do sytuacji, w których nieznana kobieta proponuje podwiezienie uczniów. W kolejnych dniach służby dzielnicowy sprawdzał tę sytuację i nie potwierdził takiego niepokojącego zachowania. Nikt też nie podchodził i nie zgłaszał mu takich interwencji. By wyjść naprzeciw ewentualnemu zdarzeniu, następnego dnia został skierowany do szkoły policjant z zespołu ds. profilaktyki społecznej i przeprowadził tam zajęcia m.in. poruszające tematykę kontaktu z osobami nieznajomymi. To ważne, aby reagować na takie sytuacje i informować nas bezpośrednio, możemy wtedy na bieżąco interweniować i sprawdzić, kim jest ta osoba oraz czy jej intencje są szczere. Informacja wpłynęła, podjęliśmy należyte czynności, ale takiego faktu my nie stwierdziliśmy. Policjanci byli także w rejonie szkoły w czasie patrolu, obejmowali oni to miejsce swoim sprawdzeniem i nikt też się do nich tam nie zgłosił. Od tamtej pory nie mieliśmy takiego zgłoszenia, żadne takie zgłoszenie nie wpłynęło też na numer alarmowy. Informację otrzymaliśmy jedynie od dyrektora placówki. Cały czas dzielnicowy i policjanci obejmują nadzorem placówki oświatowe pod kątem ewentualnych zdarzeń tego typu.
Rodziców, których dzieci również stanęły w obliczu takich sytuacji, prosimy o kontakt z naszą redakcją. To niezwykle istotne, by w porę zapobiegać skutkom takich wydarzeń.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.