Uczniowie odtworzyli i zakonserwowali wnętrze samochodu, jego zabudowę, mechanikę oraz lakier. Wszystkie części i podzespoły są oryginalne. Pojazd jest sprawny, nadający się do jazdy. Inicjatorami projektu byli nauczyciele przedmiotów samochodowych: Stanisław Kania i Wojciech Mackiewicz. UWAGA ! Proces renowacji oraz efekt można obejrzeć w nie tylko w poniższej galerii zdjęć oraz ale w Dzień Otwarty szkoły 31 maja .
Trochę historii :
Samochód FSO Polonez produkowany był seryjnie w Żerańskiej Fabryce Samochodów Osobowych od 3 maja 1978 roku do 22 kwietnia 2002. Z taśmy montażowej zjechało 1 mln 61 tys. 807 egzemplarzy w różnych wersjach. Polonez był następcą Polskiego Fiata 125p. Pojazd przeszedł kilka większych modernizacji. Pierwsze sztuki nosiły nazwę Polski 1300/1500, w zależności od zastosowanej jednostki napędowej. Nazwa Polonez została wyłoniona w wyniku plebiscytu czytelników „Życia Warszawy”. Zwano je np. Borewiczami (jednym z nich jeździł w serialu „07 zgłoś się!”, as warszawskiej Milicji Obywatelskiej), Akwariami (dołożono niewielką szybkę za drzwiami pasażera), Poldkami, Peloponezami. FSO Polonez – w czasach PRL’u to bogata limuzyna, polska duma i niesamowity samochód. Od początku produkcji był, i jest do teraz, marzeniem wielu Polaków. Na przełomie lat 70-tych i 80-tych wiele młodych par marzyło o podróży białym polonezem do ślubu. Posiadanie takiego auta na własność stanowiło wyznacznik sukcesu i pozycji społecznej, niezależnie od koloru samochodu. Ostatnie egzemplarze Poloneza wyjechały z fabryki w 2002 roku, kiedy to zawieszono produkcję z powodu pozbycia się tłoczników potrzebnych do produkcji płyt podłogowych i nadwozia. .
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.