reklama
reklama

Majewska, Celińska i Frąckowiak zaśpiewają na tegorocznej "Oranżerii"?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Majewska, Celińska i Frąckowiak zaśpiewają na tegorocznej "Oranżerii"? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

KulturaZ nieoficjalnych źródeł dowiedzieliśmy się o potencjalnych gwiazdach tegorocznych, 26. Ogólnopolskich Spotkań z Piosenką Autorską "Oranżeria". Chociaż nie wszystkie wymienione wokalistki można umieścić w nurcie piosenki autorskiej, radzyniaków czekają trzy niezwykłe wieczory z wyjątkowymi damami polskiej sceny muzycznej.
reklama

Stanisława Celińska

Znakomita aktorka teatralna i filmowa w 2012 r. zadebiutowała płytą "Nowa Warszawa", nagraną wspólnie z pianistą Bartkiem Wąsikiem i Royal String Quartet. Album z nowymi aranżacjami utworów T.Love, Czesława Niemena, Bajmu czy Kaliny Jędrusik wydał Nowy Teatr.

W 2015 r. premierę miał jej kolejny album "Atramentowa...", na którym śpiewała m.in. z Kasią Nosowską i Muńkiem Staszczykiem. Płyta odniosła sukces i szybko stała się platynowa.

W 2018 r. ukazał się jej kolejny album "Malinowa…", który, podobnie jak poprzednie, odniósł duży sukces komercyjny – zdobył status najpierw złotej, a później platynowej płyty. W marcu 2019 roku piosenkarka otrzymała za niego Fryderyka w kategorii „Album Roku Muzyka Poetycka”.

reklama

Alicja Majewska

Absolwentka Wydziału Psychologii i Pedagogiki UW. Od 1971 roku śpiewała w zespole Partita. W 1974 roku rozpoczęła karierę solową - w tym właśnie roku zaprezentowała się szerszej publiczności w programie telewizyjnym złożonym z piosenek Hanki Ordonówny „Miłość ci wszystko wybaczy” i dzięki temu występowi została zauważona przez środowisko, a także przez Mariusza Waltera, który zaproponował jej przygotowanie programu w stylistyce retro dla Studia 2. Do 1977 roku była związana z Teatrem na Targówku w Warszawie. Na lekcje śpiewu uczęszczała do prof. Olgi Łady.

Kocertowała w wielu krajach Europy, Azji, a także w ośrodkach polonijnych USA, Kanady i Australii.

Wylansowała szereg przebojów, m.in. „Jeszcze się tam żagiel bieli”, „Odkryjemy miłość nieznaną”, „Być kobietą”, „To nie sztuka wybudować nowy dom”.

reklama

Wielokrotnie nagradzana na Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu:

„Bywają takie dni” - nagroda główna Ministra Kultury i Sztuki ( 1975 r. ),

„Jeszcze się tam żagiel bieli” - drugie miejsce ( 1980 r. ),

„Dla nowej miłości” - wyróżnienie ( 1985 r. ),

„Odkryjemy miłość nieznaną” - wyróżnienie ( 1986 r. ),

„Marsz samotnych kobiet” - druga nagroda ( 1987 r. ),

nagroda specjalna Przewodniczącego Komitetu Organizacyjnego KFPP Opole ’89 za indywidualność artystyczną,

Złoty Mikrofon, przyznawany przez Zarząd Polskiego Radia - 52. KFPP Opole 2015.

reklama

Znalazła także uznanie w oczach zagranicznych jurorów zdobywając Grand Prix na festiwalach: w Rostock'u - NRD ( 1980 r. ), w Hawanie na Kubie ( 1985 r. ).

Program estradowy „Bardzo przyjemny wieczór”, którego była gospodynią został nagrodzony „Gwoździem Sezonu” w roku 1978.

Dokonała wielu nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia i płytowych. Owocem współpracy z innymi artystami są niezapomniane piosenki śpiewane w duecie (między innymi z Andrzejem Zuchą, Zbigniewem Wodeckim, Jerzym Połomskim, Dorotą Osińską, Grzegorzem Markowskim, Ryszardem Rynkowskim), jak również, opracowane muzycznie przez Włodzimierza Korcza, płyty z kolędami (pierwsza z nich z Łucją Prus i Jerzym Połomskim, następnie „Kolędy w Teatrze Stu” z Haliną Frąckowiak i Andrzejem Zauchą oraz trzecia ze Strzyżowskim Chórem Kameralnym). Wykonawczyni pieśni sakralnych (nagrania płytowe, koncerty telewizyjne), udział w oratoriach Włodzimierza Korcza i Ernesta Brylla. Śpiewa teksty znakomitych autorów - głównie Wojciecha Młynarskiego.

reklama

Na stałe współpracuje z kompozytorem i pianistą Włodzimierzem Korczem, autorem muzyki większości jej piosenek.

 

Halina Frąckowiak

Debiutowała w 1963 r. na Festiwalu Młodych Talentów w Szczecinie. Konkurowała tam z Czesławem Niemenem, Zdzisławą Sośnicką i Krzysztofem Klenczonem, została laureatką tak zwanej „Złotej Dziesiątki”. Współpracowała z takimi zespołami, jak Tony, Takty i Tarpany. Następnie zdobywała kolejne nagrody na festiwalach piosenki w Opolu i w Kołobrzegu w latach: 1969, 1976, 1977, 1988, 1991 i 1993. W roku 1975 w Opolu nagrodzono ją dodatkowo tytułem „Miss Obiektywu”.

Pracując z takimi zespołami jak Czerwono-Czarni, Grupa ABC, Tarpany czy Drumlersi, wylansowała swoje największe przeboje („Ktoś”, „Czekam tu”, „Napisz, proszę”, „Za mną nie oglądaj się”). Jednocześnie doskonaliła swoje umiejętności wokalne u Alicji Barskiej.

W 1972 rozpoczęła karierę solową. Wtedy to właśnie wygrała kilkakrotnie plebiscyt na najpopularniejszą piosenkarkę, brała udział w zagranicznych festiwalach (Ostenda, Rostock, Drezno), gdzie otrzymała najważniejsze wyróżnienia i nagrody, m.in. „Złoty Mikrofon” Polsko-Amerykańskiej Agencji Artystycznej. W

Piosenkarka nagrała ponad 20 płyt i kaset, a jej koncerty można było obejrzeć w wielu miejscach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Występowała m.in. w Teatrze Muzycznym w Gdyni, w Teatrze Wielkim w Łodzi i Warszawie.

Płyta Ogród Luizy (i cykl 20 liryków miłosnych) powstała jako owoc zafascynowania Haliny Frąckowiak poezją Kazimierza Wierzyńskiego. Kolejnym ważnym wydarzeniem stała się płyta nagrana z grupą SBB – Geira. Na listach przebojów znalazły się takie utwory jak: „Tin Pan Alley”, „Papierowy księżyc” czy „Anna już tu nie mieszka”. To efekt stopniowej zmiany repertuaru piosenkarki na poważniejszy i bardziej liryczny.

Polskie Nagrania, na Krajowym Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu, przyznały Halinie Frąckowiak Złotą Płytę za całokształt dokonań artystycznych.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama