Inspektorat ZUS w Radzyniu Podlaskim wymagał remontu, żeby dostosować budynek do aktualnych przepisów techniczno-budowanych i ochrony przeciwpożarowej. Na taką potrzebę wskazywała między innymi ekspertyza Straży Pożarnej. Przebudowa była również doskonałą okazją do zmodernizowania sali, w której instytucja przyjmuje klientów. Rocznie przewija się przez nią ponad 30 tysięcy osób, które przychodzą do ZUS w sprawach emerytur, rent, zasiłków i ubezpieczeń.
Przebudowa sali obsługi zaczęła się we wrześniu. Teraz jest już dostępna dla klientów. Przed remontem miała 85 metrów kwadratowych, obecnie – o 30 metrów więcej. Dzięki temu wszystkie siedem stanowisk obsługi mieści się w jednym pomieszczeniu. Przed remontem, z uwagi na brak miejsca w głównej sali, część obsługi odbywała się w osobnym pokoju.
– Jest przestronniej, zwiększył się komfort pracy i obsługi naszych interesantów. Naprzeciwko głównego wejścia do budynku mamy dobrze widoczne stanowisko informacji ogólnej, z którego pracownik kieruje klientów do właściwych stanowisk. Uruchomiliśmy też ponownie system kolejkowy – mówi Marzena Matejek, kierownik Referatu Obsługi Klientów i Korespondencji w radzyńskim ZUS.
Zmieniła się kolorystyka sali i meble. Jest znacznie jaśniej i nowocześniej. Remontu doczekała się też toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. A za kilka dni w holu budynku pojawi się także winda umożliwiająca dotarcie wózkiem inwalidzkim na półpiętro inspektoratu.
To nie koniec prac w inspektoracie. Za około miesiąc do „starej" lokalizacji wrócą gabinety lekarzy orzeczników oraz poczekalnia dla pacjentów, gdzie trwają na razie prace wykończeniowe. Dalsza część przebudowy inspektoratu ZUS nie będzie powodować utrudnień dla klientów. Te prace dotyczą uodpornienia od ognia ścian i sufitów budynku (w tym zakładowego archiwum), zgodnie z aktualnymi normami. Wykonawca wymienia również instalację elektryczną.