- 22 listopada (czwartek) w Radzyńskiej Spółdzielni Mieszkaniowej przy ul. Wyszyńskiego 14 pod pozorem diagnostyki i innych usług medycznych, będzie się odbywał się marketing i sprzedaż towarów - przestrzega przed imprezą rzecznik.
Informuje, że kolportowana ulotka oznajmia o szeroko zakrojonych "bezpłatnych, bezpiecznych i bezinwazyjnych badaniach pod kątem arytmii, miażdżycy, nadciśnienia, stanu układu tętnic i serca" opracowanych przez prof.dr hab. Ryszarda Krzyminiewskiego. "Każda zarejestrowana osoba zostanie przebadana i na miejscu otrzyma kartę z wynikami".
I podpowiada: - Konsumencie, zapytaj: co z tego? Odpowiedź znajdziesz na końcu ulotki: "W trakcie oczekiwania na wynik badań, około godziny, odbędzie się cześć wykładowa i handlowa". I właśnie o handel chodzi. SZYBCIEJ OTWORZĄ CI PORTFEL NIŻ UMYSŁ.
Uczestnik takich spotkań nieświadomie ulega zaplanowanej perswazji. W rezultacie nabywa rzeczy wątpliwej jakości, zazwyczaj za znaczną cenę, często zaciągając na ten cel wieloletnie zobowiązania kredytowe. Nie zawsze potrafi skutecznie odstąpić od umowy i nader często, już po
fakcie, uważa, że padł ofiarą oszustwa.Niestety jeszcze częściej pozostaje utwierdzony w błędnym przekonaniu, że racjonalnie i celowo zainwestował w swoje zdrowie.
PRK w Radzyniu Podlaskim apeluje do konsumentów, aby nie uczęszczali na podobne spotkania lecz zapoznali się z ostrzeżeniami zystosowywanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://uokik.gov.pl/multimedia.php?video=538
Natomiast Radzyńskiej Spółdzielnie Mieszkaniowej rzecznik gratuluje trafnego doboru kontrahentów.
Kolejny alarm!
Powiatowy Rzecznik Konsumentów OSTRZEGA KONSUMENTÓW także przed zakupami AUDIOKOREKTORA WZMACNIAJACEGO SŁUCH.
Towar ten jest reklamowany w lokalnej prasie . - Anonimowa(!) reklama wykorzystuje typowe chwyty marketingowe, które każą mieć się na baczności przed oszustwem! Podmiot medyczny nie ukrywałby tożsamości i nie powoływałby się na badania o niemożliwej do ustalenia wiarygodności (Davis Grayson, American Audiology Society,SAIF).
Reklama patetycznym słownictwem (herosi, zbawiciele) powołuje się na rewelacyjne efekty leczenia ("100% skuteczności w walce z głuchotą", "282% lepsze od popularnych aparatów słuchowych działanie") w tym na efekty niemożliwe do weryfikacji ("ludzie słyszą o 283% lepiej", "15-krotnie lepiej rozróżniać głosy w grupie"), efekty absurdalne ("rozumieć mowę ludzką o 282% dokładniej") oraz efekty niewiarygodne ("nowoczesna technologia jest aż 76 razy tańsza od tej, stosowanej w zwykłych aparatach"). Wszystkie efekty mają być utrzymywane w tajemnicy przed głuchymi przez światowy spisek.
Anonimowy dobroczyńca deklaruje dla pierwszych 150 telefonujących osób bezpłatną wycenę (czegoś) i 73% dofinansowania do zakupu "audiokorektora" oczywiście niedostępnego w sklepach.
Reklama jest doskonałym przykładem patologicznego marketingu, skutecznie zwiększającego liczbę zmanipulowanych konsumentów - tłumaczy rzecznik.