reklama

Spektakl w Gminnej Bibliotece Publicznej w Borkach

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: GBP w Borkach

Spektakl w Gminnej Bibliotece Publicznej w Borkach - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kultura23 kwietnia 2018 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Borkach odbył się spektakl promujący czytelnictwo "Na tropie afery, gdzie podziały się litery!?".

Widzami przedstawienia teatralnego było ponad 100 dzieci z klas 0- III ze szkół z terenu gminy Borki wraz z nauczycielami. Głównym celem widowiska było zachęcanie dzieci do czytania, przypomnienie, że dzięki książkom zdobywają wiedzę, ćwiczą umiejętność koncentracji, trenują spostrzegawczość, wzbogacają słownictwo, rozwijają wyobraźnię, świetnie się bawią.

Spektakl "Na tropie afery, gdzie podziały się litery!?" to przedstawienie ukazujące historię pewnej biblioteki, w której z wszystkich książek zniknęły litery. Pani Bibliotekarka podejrzewa, że ktoś te litery ukradł i prosi o pomoc detektywa. Kiedy specjalista rozpoczyna śledztwo, trop prowadzi do Artystki. Litery są jej potrzebne do zapisywania pomysłów, a także do tworzenia nowych tekstów. Artystka przekonuje Detektywa, że litery zapisane w notatkach są jej własnością. Próbuje także pomóc, przypominając wiersz o abecadle, którego akurat uczyła się do najnowszej roli. Śledztwo jest więc kontynuowane, a ślad prowadzi dalej. Kiedy Detektyw jest już pewien, że znalazł winnego, następuje całkowity zwrot akcji i ku zaskoczeniu wszystkich okazuje się, że liter nikt nie ukradł, lecz odeszły z książek same. Królowa Literatury zdradziła wszystkim, że litery uciekły same, ponieważ były smutne i samotne w nieczytanych książkach. Powiedziała dzieciakom, że literki wrócą do książek wtedy, gdy wszyscy złożą obietnicę o częstym odwiedzaniu biblioteki i systematycznym wypożyczaniu książek.\

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE