Moim zdaniem w momencie, kiedy przy ulicy Warszawskiej, tuż przy obecnej obwodnicy, ale później nowej drogi krajowej S19 umiejscowiona jest Komenda Powiatowa Policji, Urząd Miasta, Urząd Gminy, Urząd Statystyczny, Zarząd Dróg Powiatowych, Powiatowy Lekarz Weterynarii, zakład energetyczny, strategiczne jednostki, które bardzo często wyjeżdżają w pośpiechu, powinien być bezpośredni przejazd, bo interwencje policji mogą też kosztować życie ludzkie. Jest tu wyjazd na teren gminy, nie tylko Gminy Radzyń, ale też Gminy Ulan, a ta komenda również zabezpiecza tę gminę. Bardzo dużo mieszkańców Gminy Radzyń, Ulan, a nawet Łukowa, pracuje w naszym mieście, gdzie mają do niego bezpośredni wjazd. Komunikacja publiczna, transport Radzyń - Łuków – Siedlce wjeżdża do centrum miasta, tu są umiejscowione główne przystanki, właśnie na tej drodze.
Mamy doświadczenie, że podczas remontu mostu na ulicy Warszawskiej, w pobliżu skrzyżowania, mieliśmy już wielkie utrudnienia komunikacyjne z drogą krajową nr 19 przez ulicę Zabielską – Kleeberga. Cieszę się, że Pan Dyrektor Oddziału Lublin GDDKiA Mirosław Czech podjął tę rozmowę, zechciał nas wysłuchać, skierował nas do swoich pracowników i wspólnymi siłami pokazując właśnie te argumenty mogliśmy kontynuować naszą prośbę w celu zaprojektowania remontu DK19 tak, żeby była możliwość wjazdu bezpośrednio z miejscowości Biała do Radzynia, na ulicę Warszawską. Dzisiaj mamy jeszcze szansę na takie rozmowy. Sądzę, że tak dużego remontu chyba nie będzie już nigdy, w związku z tym w tej chwili decydują się losy Miasta Radzyń Podlaski i ościennych gmin, które właśnie ta droga bezpośrednio łączy. Te miejscowości okalające bezpośrednio miasto są jak przedłużenie jego ulic
– tłumaczy Mazurek
Odpowiedź dyrektora GDDKiA daje nadzieję
Jest taka koncepcja, wariant nr 2 węzeł Radzyń Podlaski Południowy.
Wójt Mazurek otrzymał z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad mapę pokazującą właśnie ten interesujący nas odcinek drogi. Przy jakiejkolwiek rozbudowie trzeba liczyć się z kosztami w postaci rozbiórki niektórych obiektów.
Liczymy się z tym w każdej koncepcji - przyznaje Mazurek. - Wydaje mi się, że najsprawniejszym i najmniejszym kosztem byłby przejazd estakadą. Ten wariant, który już zastał przygotowany chcielibyśmy kontynuować.
Wspólnie z burmistrzem Jerzym Rębkiem po konsultacjach społecznych napisał oficjalne pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie z prośbą właśnie o taki rodzaj przejazdu.
-Mam nadzieję, że nasza prośba będzie spełniona i uda nam się przyjąć ten wariat – podsumowuje wójt gminy.