Pozycjonuj się na zero! - Rola wyszukiwań typu zero-click
Tak zwane zero-click sarches czyli wyszukiwania, których efektem jest bezpośrednia odpowiedź prezentowana nam przez Google na stronach SERP są już dzisiaj normą.
„Internauta nie musi kliknąć w ani jeden odsyłacz, żeby znaleźć rozwiązanie swoich problemów. Ma to oczywiście swoje plusy, ale i minusy, szczególnie jeśli mówimy o wpływie pozycji zerowej na losy sklepu internetowego lub konkretnej marki, która ją zajmuje.”
Źródło: https://afterweb.pl/
Z jednej strony direct answer to zbawienie dla brandów aspirujących do rangi wiarygodnych autorytetów w danej dziedzinie – obecność na pozycji zerowej, a więc de facto bycie cytowanym przez Google, z pewnością wpływa na to, jak bardzo jesteśmy rozpoznawalni. Z drugiej jednak skoro internauci dostają odpowiedź na zadawane pytania na stronach z wynikami wyszukiwania, nie mają już żadnego interesu w tym, aby odwiedzać dany adres WWW. Wszystko zatem zależy od tego, co jest naszym ostatecznym celem, renoma czy też wzrost liczby odwiedzin na stronie. Istnieje też jednak droga kompromisowa: pisanie naszych tekstów tak, żeby nawet urywki używane przez Google zachęcały do kliknięcia w nasz odsyłacz – zajmują się tym głównie wprawni redaktorzy i copywriterzy, których spotkasz w agencjach takich jak AFTERWEB.
Wyszukiwanie głosowe i jego świetlana przyszłość
Kolejny trend będzie związany zarówno ze światem sztucznej inteligencji, jak i z naciskiem Google na przechodzenie na indeksowanie mobilne. To bowiem właśnie korzystając ze smartfonów najczęściej decydujemy się na Voice Search. Dane zbierane przez wyszukiwarkę pokazują, że na obecną chwilę przeszło połowa młodych użytkowników sprzętów mobilnych przyznaje się do korzystania z wyszukiwania głosowego przynajmniej raz dziennie. A odsetek ten stale rośnie!
„OK, Google”, „Hey, Siri” i „Alexa!” słyszymy coraz częściej, gdziekolwiek się nie udamy. Asystenci AI na każdym niemal kroku pomagają nam znaleźć dokładne informacje i odpowiedzi. Jednakże w świecie batalii o pozycje w wynikach wyszukiwania powoduje to spore zamieszanie, zwłaszcza na polu używanych przez nas słów i fraz kluczowych. Mówione zapytania są znacznie dłuższe i do tego mają zupełnie inną strukturę, niż ta do której jesteśmy przyzwyczajeni w analizach sieci. Musimy zatem iść z duchem czasu i odświeżyć naszą strukturę optymalizacyjną. Jest to o tyle ważne, że dzisiejsze wyszukiwanie głosowe może z łatwością zmienić się w niedalekiej przyszłości w głosowe zakupy! Właśnie z tego tytułu warto już dziś skonsultować się z ekspertami od marketingu w wyszukiwarce.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.