W nowym roku stawiamy sobie nowe cele, spisujemy postanowienia, planujemy każdy miesiąc, wakacje i budżet domowy. Skutecznymi narzędziami, które ułatwiają realizację zamierzonych celów, są arkusze do prowadzenia w Excelu, aplikacje do planowania oraz tradycyjne kalendarze. Te ostatnie nie tylko przypominają o ważnych datach, ale także pozwalają na bieżące organizowanie zadań i priorytetów. To w nich zapisujemy punkty do wykonania na każdy dzień, prowadzimy zapiski i zaznaczamy wizyty u lekarza, urodziny bliskich czy rocznice. Kalendarze mogą pełnić także funkcje reklamowe i są skutecznym narzędziem promocji. Jaki wybrać kalendarz dla siebie, a jaki np. jako prezent dla kontrahentów?
Rodzaje kalendarzy a ich funkcje
Na rynku znajdziemy różne rodzaje kalendarzy. Obecnie wielu internetowych twórców, coachów, czy firm proponuje tematyczne kalendarze, związane z różnymi obszarami rozwoju np. kalendarze-planery sportowe czy kalendarze astrologiczne, związane z rozwojem osobistym, zdrowiem czy hobby: ogrodnictwem, programowaniem. Możemy zatem wybrać kalendarz, który będzie dostosowany do naszych zainteresowań.
Tematyka kalendarza to jedna kwestia, druga natomiast to jego format. Bardzo popularne, zaraz po kalendarzach książkowych, stały się kalendarze biurkowe. Pozwalają one na bieżącą organizację podczas pracy.
Kalendarze biurkowe zazwyczaj są stojące, natomiast drukarnie proponują obecnie także formaty, które umożliwiają połączenie kalendarza z notatnikiem. Ten praktyczny gadżet daje możliwość utrzymania dobrej organizacji pracy. Możemy go postawić przy komputerze, w widocznym miejscu, by nie tracić z oczu ważnych dat i godzin np. zaplanowanych na dany dzień spotkań czy terminów wysłania rozliczenia.
Kalendarze osobiste a kalendarze biznesowe
Czy można w jednym kalendarzu planować zadania biurowe, domowe i osobiste? Trenerzy rozwoju osobistego polecają raczej metodę oddzielania dziennych zadań biznesowych od prywatnych. O ile główne miesięczne czy kwartalne cele dobrze jest zapisywać w jednym planerze, to zadania bieżące dobrze jest rozgraniczyć. Nie warto jednak nosić ze sobą dwóch notatników, można postawić na jeden główny kalendarz książkowy i np. kalendarze biurkowe. Jeden może służyć do ogólnych celów, notatek, natomiast drugi do zaznaczania ważnych dat i wpisywania priorytetów z pracy na dany dzień.
Kalendarz jako narzędzie promocji
Tradycyjne kalendarze są nie tylko praktycznym rozwiązaniem, mogą bowiem być także dobrym narzędziem reklamowym. Podarowanie firmowych kalendarzy biurkowych pracownikom, współpracownikom czy partnerom biznesowym nie jest kosztownym przedsięwzięciem w porównaniu do innych form promocji, a pozwala na budowanie wizerunku naszej marki.
Kalendarze biurkowe czy kieszonkowe mogą przedstawiać ofertę firmy lub szerzyć kampanię społeczną, zwracając uwagę odbiorcy w niecodzienny sposób. To dobry pomysł na promowanie usług i produktów np. mniejszych biznesów, drukarni, siłowni, klubów fitness.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.