Są odpłatne serwisy dedykowane samorządom jak naprawmyto.pl, gdzie po opłaceniu subskrypcji mieszkańcy mogą wpisywać usterki do usprawnienia przez urzędników. Lublin posiada własną aplikację, gdzie na mapie zaznaczamy problem, a potem możemy sprawdzić status realizacji zgłoszenia. Sam kiedyś wpisałem utopione wózki sklepowe w Czerniejówce i po 3 dniach zostały uprzątnięte, a na mapce zlecenie zyskało status zrealizowane. Polecam, inspiracja pod adresem: zglosto.lublin.eu.
Skoro nasz burmistrz jest otwarty na nowinki ulepszające jego relację z mieszkańcami, to zgłaszam pomysł racjonalizatorski: proszę uruchomić podobną aplikację w Radzyniu.
Sam osobiście na facebook-u UM zgłaszałem uszkodzone rynny w pałacu, ale powinna być do tego dedykowana procedura. Mieszkaniec powinien móc sprawdzić, kto osobiście podjął się załatwienia danego wniosku, na jakim jest etapie i kiedy zostanie rozwiązany.
Jestem przekonany, że radzynianie chętnie zaangażują się w naprawianie drobnych szkód, które mogłyby urosnąć do pokaźnych i drogich, zanim dostrzeże je osobiście burmistrz. W końcu to nasze miasto, czyli nasz majątek.
Dla mnie jednym z bardziej interesujących elementów lubelskiego serwisu jest odpowiedź, że dana sprawa nie zostanie załatwiona. Wyjaśnienia mają walor edukacyjny, bo okazuje się, że urząd miasta nie może rozwiązać wszelkich naszych kłopotów. I takiej funkcjonalności w Radzyniu też bym sobie życzył.
Czyli NAPRAWMY TO!
Zobacz również: (Felietony innych autorów)
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.