reklama

Burmistrz Radzynia odpowiada na krytykę linii autobusowej na PKP

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: UM

Burmistrz Radzynia odpowiada na krytykę linii autobusowej na PKP - Zdjęcie główne

foto UM

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Informacje radzyńskiePo dziewięciu miesiącach funkcjonowania nowej linii autobusowej łączącej Radzyń ze stacją PKP Bedlno Radzyńskie, temat połączenia znalazł się w centrum lokalnej dyskusji. Konkurencyjny portal określił przedsięwzięcie jako „trudny bilans” ze względu na wysokie koszty przy stosunkowo niskiej frekwencji. Z danych przedstawionych przez portal wynika, że od stycznia do września 2025 r. z autobusów skorzystało 3 993 pasażerów, przy średnim koszcie przewozu jednej osoby wynoszącym około 35 zł.
reklama

Konkurencyjmy portal wskazywał, że mimo stopniowego wzrostu liczby pasażerów, linia pozostaje kosztowna, a na jeden kurs przypada średnio zaledwie czterech podróżnych.

Reakcja burmistrza Jakuba Jakubowskiego

Na te publikacje odpowiedział burmistrz Radzynia, Jakub Jakubowski, podkreślając, że linia autobusowa od początku notuje systematyczny wzrost liczby pasażerów. W październiku z połączenia skorzystało już 760 osób, podczas gdy w styczniu było to 190 pasażerów. Burmistrz podkreślił, że połączenie ma sens społeczny i umożliwia dostęp do komunikacji publicznej osobom, które nie korzystają z samochodów, w tym uczniom, studentom, seniorom i mieszkańcom okolicznych wsi.

reklama

Jakubowski zwrócił uwagę, że krytyka linii była częściowo motywowana politycznie, a nie merytorycznie. „Nie każdy ma samochód, nie każdy chce jeździć samochodem. Ta linia ułatwia ludziom życie” – napisał na Facebooku.

Burmistrz podkreślił także, że większość kosztów funkcjonowania pokrywana jest z Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych, a resztę współfinansują Powiat, Gmina i Miasto. Jednocześnie zapowiedział rozwój komunikacji, w tym uruchomienie drugiej linii skoordynowanej z odjazdami szynobusów do Lublina.

Dyskusja o kosztach i efektywności

Spór między lokalnym portalem a burmistrzem podkreśla szerszy problem oceny efektywności inwestycji w komunikację publiczną w mniejszych miejscowościach. Z jednej strony liczy się koszt jednostkowy przewozu pasażera, z drugiej – aspekt społeczny i dostępność dla mieszkańców, którzy nie mają alternatywy transportowej.

reklama

Burmistrz Radzynia jednoznacznie wskazuje, że połączenie będzie rozwijane niezależnie od liczby początkowych pasażerów, a celem jest poprawa jakości życia mieszkańców i zwiększenie dostępności komunikacyjnej miasta.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo