fot. Remanent 4. Portrety na polu karnym, cena tomu : 59 zł
- Remanent 4 to swoisty drogowskaz dla młodych adeptów dziennikarstwa sportowego. Nie ma w nim miejsca na nieprawdziwe fakty, narcyzm ani przesadną nostalgię. Autor to gwarancja uczciwego podejścia do zawodu dziennikarza, a piłka nożna jest dla niego tylko punktem wyjścia do tworzenia ciekawych opowieści - to rekomendacja wydawnictwa.
Opis przygotowany przez SQN Store: W trakcie ubiegłorocznego mundialu w Katarze Jerzy Chromik ustrzelił pisarskiego hat tricka, dzięki czemu Remanent został wydany w trzech kolorach. Okładka części zatytułowanej Remanent 3. Piłkarski poker. Przed i po... była czerwona, ponieważ to kwintesencja jego pisania o patologiach w piłce nożnej. Po niemal roku autor postanowił wydać nadzwyczajny dodatek do tej trylogii pt. Remanent 4. Portrety na polu karnym, tym razem w kolorze niebieskim. Czwarty tom Remanentu to zbiór tekstów z czasów świetności tygodnika „Sportowiec”, w którym ukazywał się cykl „Portret na polu karnym”. Doświadczony dziennikarz zapraszał na rozmowy piłkarzy z różnych stron Polski. Dzięki empatii, umiejętności słuchania i zadawania pytań przeprowadzał z zawodnikami fascynujące wywiady i kreślił frapujące życiorysy. Były to historie dotyczące sportowców zarówno z pierwszych stron gazet, jak i graczy z prowincji, którzy nie zrobili zawrotnych karier. Jak derby Glasgow wspomina Dariusz Dziekanowski? Kogo w Lechu Poznań podpatrywał Damian Łukasik? Z jakiego powodu Andrzej Zgutczyński nie cenił Gerda Müllera? Przed którym meczem Anglików wykorzystano kadry z filmu Waleczne serce z Melem Gibsonem w roli głównej? Dlaczego City Ground to najładniej położony angielski stadion? Jakie były podobieństwa w grze Janusza Sybisa i Leo Messiego według Waldemara Prusika? I skąd wziął się pseudonim Marco van Godlewski?
Opinie o książce "SQN Originals: Remanent 4. Portrety na polu karnym": To pasjonat zawodu, mistrz słowa i ciętej riposty. Grzeczny i wzbudzający zaufanie rozmówcy, do którego zawsze podchodził z szacunkiem, co pozwalało mu drążyć tematy i wydobywać na światło dzienne nieznane wcześniej informacje i szczegóły z życia bohaterów wywiadów. Lapidarna forma, prostota, a zarazem celność wywodów powoduje, że odnajduje się wspaniale i w dziennikarstwie prasowym, i telewizyjnym, a także w dobie Twittera. Stanisław Snopek Dociekliwość, ciekawość świata, niezwykła umiejętność dotarcia do najbardziej nawet opornych rozmówców. Do tego kultura, inteligencja i skromność połączona z wielkim szacunkiem do języka polskiego. Wykłady z nim powinny być obowiązkową pozycją studenckiego harmonogramu kandydatów na dziennikarzy sportowych. Czwarta odsłona Remanentu to w istocie potwierdzenie wszystkich atutów warsztatu autora, który ze swadą i humorem prowadzi przez meandry wielkiego, a czasem też prowincjonalnego sportu. Tomasz Jasina Jerzy mówił kiedyś, że robi rozrachunek w obronie własnej i Czytelników. Mnie obronił, choć bilans jego rozprawy z polskim futbolem jest gorzki i zdecydowanie więcej w nim cieni niż blasków. Można jednak znaleźć pocieszenie, bo Remanent to spotkanie z mistrzem słowa, który na dodatek wie, że to, co najciekawsze, rozgrywa się poza murawą. Polskie dziennikarstwo ma szczęście, że trafił mu się Chromik. Proszę kolejny tom! Leszek Jarosz Nie znam się na piłce, znam się na Chromiku. Zwłaszcza przestępcy powinni być zadowoleni, że został dziennikarzem. Jurek potrafiłby wyciągnąć od nich więcej niż adwokat, prokurator i sędzia razem wzięci. Wymiar sprawiedliwości ucierpiał, korzystają czytelnicy. Artur St. Rolak Chcecie bajki? Oto bajka: polska piłka to szachrajka. A żeby przybliżyć kibicom kanty i machlojki, potrzeba dobrego pisarza.
Autor tekstów zebranych już w 4 tomach radzi sobie świetnie ze słowem pisanym, a z rozmówcami jeszcze lepiej. W czwartej części Remanentu pozwala rozsmakowywać się czytelnikom w wywiadach i portretach. Zapraszam na dziennikarską ucztę. Kuba Żywko Biogram: Jerzy Chromik Publicysta. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Warszawskiego. Reportaż dyplomowy obronił w pracowni Krzysztofa Kąkolewskiego. Zadebiutował w tygodniku „Sportowiec”. Publikował również w „Meczu”, „Expressie Wieczornym” i „Przeglądzie Sportowym”. Przeprowadził wiele głośnych wywiadów (najsłynniejszy to Spowiedź napastnika z Dariuszem Dziekanowskim). Autor demaskatorskich tekstów o korupcji w polskiej piłce. Konsultant filmu Piłkarski poker Janusza Zaorskiego. Od 2006 do 2020 w TVP Sport.
Biogram: Jerzy Chromik Publicysta. Absolwent Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Warszawskiego. Reportaż dyplomowy obronił w pracowni Krzysztofa Kąkolewskiego. Zadebiutował w tygodniku „Sportowiec”. Publikował również w „Meczu”, „Expressie Wieczornym” i „Przeglądzie Sportowym”. Przeprowadził wiele głośnych wywiadów (najsłynniejszy to Spowiedź napastnika z Dariuszem Dziekanowskim). Autor demaskatorskich tekstów o korupcji w polskiej piłce. Konsultant filmu Piłkarski poker Janusza Zaorskiego. Od 2006 do 2020 w TVP Sport.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.