Osiemset sześćdziesiąt tysięcy i dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych – tyle wynosi wartość rynkowa nowych pojazdów.
Stary tabor, który w 70% tworzy naszą flotę, staje się coraz bardziej awaryjny, a zapotrzebowanie na przewozy rośnie, stąd decyzja o kolejnych nowych autach pozyskanych niezmiennie w formie leasingu. Pojazdy z 2017 roku, sprawdzone, nowoczesne, komfortowe i niezawodne. Zima dla starych autobusów nie jest dobrym czasem. Najczęściej wychodzą wtedy niespodziewanie różnego rodzaju awarie, które trzeba usuwać i które kosztują. Zdecydowałem, że jeśli mam dokładać do starego sprzętu, to równie dobrze mogę i dokładać do leasingu i mieć nowy niezawodny pojazd
- wyjaśnia Adam Frączek, prezes PKS.
Pojazdy o których mowa to:
- Mercedes Sprinter - pojazd z 3 litrowym silnikiem diesla. Wyposażony w czujnik zużycia sprzęgła i klocków hamulcowych, system AdBlue, ciśnienia opon, ESP, przyciemniane szyby, pełna regulacja fotela pasażera, kamera cofania, klimatyzacja, DVD, wbudowana nawigacja oraz tuner DVBT, WiFi.
- Scania Touring Higer - napędzana jest 400 - konnym silnikiem diesla. Podstawą jest już czujnik zużycia sprzęgła i klocków hamulcowych, ponadto czujnik ciśnienia opon, zawieszenie pneumatyczne, ESP, hamulce górskie, lampy ledowe i ksenonowe, przyciemniane szyby. Autokar posiada także system zapobiegający zaśnięciu kierowcy i niepożądanej zmiany pasa ruchu. Pojazd posiada bardzo niską emisję spalin o standardzie Euro6 z AdBlue, co pozwala na wjazd do wszystkich krajów Unii Europejskiej.