Usługę wykonują firmy wyłonione przez Urząd Marszałkowski w drodze przetargu.
Aktualnie w dniach od 2 do 27 listopada 2015 r. trwa nabór wniosków do wykonania w 2016 roku. Wnioski mogą składać osoby fizyczne i wspólnoty mieszkaniowe.
Spółdzielnie mieszkaniowe i jednostki sam. teryt. wnioski składają bezpośrednio w Urzędzie Marszałkowskim.
Wymagane dokumenty
Eternit na dachu
- wniosek,
- kserokopia zgłoszenia do Starostwa Powiatowego robót remontowych lub pozwolenia na budowę w przypadku zmiany konstrukcji dachu,
- mapka ewidencyjna 1:500, z zaznaczeniem położenia budynków na których znajduje się eternit.
Eternit zdjęty (zdeponowany) znajdujący się na gruncie posesji
- wniosek, a w przypadku eternitu zdjętego po 6 maja 2004 r. - dodatkowo oświadczenie wykonawcy że posiada wymagane uprawnienia, oraz że eternit został zdjęty zgodnie z obowiązującymi przepisami dot. sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.