- Systemowe działania obejmowały szereg aspektów edukacyjnych realizowanychw szkole i na wyjeździe, miedzy innymi: Projekt EkoEksperymentarium, warsztaty w Centrum Elektro-Ekologii w Warszawie, Światowy Dzień Wody z PAH, Ekofeston – Ekologiczny Festiwal Online czy ogólnopolskie projekty - EKO-SZKOŁA 2022i Z ekologią na ty. Alternatywne źródła energii - sumują nauczyciele. Przypominają, że gmina Ulan-Majorat od kilku lat pozyskuje środki mające na celu poprawę świadomości ekologicznej. W roku 2022 r. jako jedna z laureatów zdobyła tytuł „Gminy Eko Aktywnej”. Zrealizowała 4 duże projekty dotyczące odnawialnych źródeł energii, w wyniku których ponad 1/3 gospodarstw domowych korzysta z instalacji solarnych i 1/5 – z instalacji fotowoltaicznych. - Kształcenie kompetencji zielonych stało się swego rodzaju specjalnością Szkoły Podstawowej w Domaszewnicy. Maszyny wodne i wiatrowe zbudowane przez uczniów tej szkoły cieszą się uznaniem autorytetów w dziedzinie OZE i osiągają spektakularne sukcesy w wielu konkursach - podkreślają.
Wymiernym efektem podejmowanych działań są sukcesy uczniów
Do najważniejszych należą:
Ogólnopolski konkurs Szkoła z wiatrem Wiatr ma moc 2021 (Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej)nagroda – wyjazd na farmę wiatrową do Głuchowa;
Eliminacje Regionalne Turnieju Maszyn Wiatrowych 2022 w Siedlcach pod patronatem PGE – III miejsce Michała Bartonia oraz sukcesy pozostałych drużyn: Śmigło parakoptera - miejsce V i SKS Powers - VII;
Eliminacje Regionalne Ogólnopolskiego Turnieju Maszyn Wodnych w Siedlcach 2022: w kategorii MOC – I miejsce Szymon Zdańkowski i Dominik Gołdyn (reprezentanci regionu w Ogólnopolskim Finale Turnieju Maszyn Wodnych i Wiatrowych w Narodowym Muzeum Techniki w Warszawie), III miejsce Michał Bartoń w tej samej kategorii, w kategorii WYDAJNOŚĆ – III miejsce Bartosz Bartoń;
Eliminacje Regionalne Turnieju Maszyn Wiatrowych 2023 w Siedlcach pod patronatem PGE – II miejsce zdobył KacperŻądełek (reprezentował region w Ogólnopolskim Finale Turnieju Maszyn Wodnych i Wiatrowychna stadionie PGE Narodowym), a III miejsce – Bartosz Bartoń.
- Nauka poprzez twórcze działanie to jedna z najlepszych form zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności, więc nowa pracownia ćwiczeniowa stanie się optymalnym miejscem do nauki i pracy twórczej, a co za tym idzie, szansą na skuteczniejszą i przyjemniejszą edukację przyszłości w duchu promowania OZE w szkole i środowisku lokalnym. Wdrożenie kompleksowych rozwiązań podnoszących zainteresowanie uczniów w tym zakresie wpłynie na przyszłe decyzje młodzieży dotyczące wyboru dalszego kształcenia, również w kierunkach kluczowych dla gospodarki opartej na wiedzy, jakimi są energetyka i ochrona środowiska- tłumaczy dyrektor.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.